Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

1.Ορισμός των Μεταναστών και Προσφύγων
Για τον ορισμό των πιο πάνω ομάδων - στόχου, τα Ηνωμένα Έθνη σημειώνουν:
Μετανάστης
Ένας οικονομικός μετανάστης συνήθως εγκαταλείπει εθελοντικά τη χώρα του για αναζήτηση καλύτερης ζωής. Όταν αποφασίσει να επιστρέψει στη χώρα του, θα πρέπει να έχει την προστασία της κυβέρνησης του.
Πρόσφυγας
Ο πρόσφυγας είναι το πρόσωπο που έχει σοβαρούς φόβους ότι καταδιώκεται για λόγους φυλετικούς, θρησκευτικούς, λόγους εθνικότητας, γιατί συμμετέχει σε μια κοινωνική ομάδα, ή έχει μια πολιτική θέση, βρίσκεται έξω από τη χώρα του και δεν μπορεί να επιστρέψει γιατί κινδυνεύει. Ο πρόσφυγας εγκαταλείπει τη χώρα του γιατί κινδυνεύει και απειλείται με διωγμό και δεν μπορεί να επιστρέψει ασφαλής στη χώρα του.
2. Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες ιδιαίτερα στον τομέα της κατανάλωσης
·                Πρόβλημα γλώσσας - να πάρουν πληροφορίες για τις υπηρεσίες και την παραγωγή - να κατανοήσουν πληροφορίες για υλικά και συμβουλές - να μάθουν τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές - να αναλάβουν να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους
·                Συχνά έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση που οφείλεται στις δυσκολίες στη γλώσσα
·                Η απουσία κοινωνικών και γλωσσικών δεξιοτήτων δεν επιτρέπει το σωστό χειρισμό αμφισβητούμενων θεμάτων καταναλωτισμού
·                Η έλλειψη χρόνου για τυπική εκπαίδευση που οφείλεται στις πολλές προσπάθειες να προσαρμοστούν στη νέα τους πατρίδα
·                Απουσία γνώσεων και πληροφοριών για την ύπαρξη Αγωγής Καταναλωτή
·                Απουσία πρόσβασης σε πηγές βοήθειας και πληροφοριών για θέματα καταναλωτών
·                Απουσία γενικής εκτίμησης για την προσφορά διαφορετικών υπηρεσιών και αγαθών
·                Απουσία πληροφοριών για ειδικά αγαθά, υπηρεσίες και δικαιώματα καταναλωτών, ειδικά σε απλή κατανοητή γλώσσα
Εισηγήσεις για την Αγωγή Κατανάλωτή σε μετανάστες και πρόσφυγες
Η κατάσταση των μεταναστών ως καταναλωτών θα βελτιωθεί με τα πιο κάτω:
Γλώσσα
·                Ένταξη θεμάτων καταναλωτών σε σειρές γλωσσικών μαθημάτων
·                Πληροφορίες και υλικό από διάφορα ιδρύματα να είναι σε απλή κατανοητή γλώσσα
·                Να δίνεται ικανοποιητική κατάρτιση σε κοινωνικογλωσσικές δεξιότητες σε τάξεις γλώσσας
Πολιτισμός
·                Γνώση και κατανόηση των ιδρυμάτων παροχής εκπαίδευσης ενηλίκων που τονίζουν τις πολιτισμικές διαφορές
·                Αναγνώριση ότι οι μετανάστες χρειάζονται χρόνο να προσαρμοστούν στο «νέο» πολιτισμό
Χρόνος
·                Οι σειρές μαθημάτων να είναι σύντομες
·                Ευελιξία των προγραμμάτων
·                Ευκολίες στις εγγραφές και στη γνώση
Αυτοεκτίμηση
·                Προγράμματα οικοδόμησης εμπιστοσύνης
·                Αποφυγή πίεσης
·                Πρόσφορά ασφαλούς περιβάλλοντος μάθησης
Η Εκπαίδευση Καταναλωτών να διαποτίζει όλα τα θέματα
·                Να περιλαμβάνει θέματα πρόληψης στην υγεία και ιατρική φροντίδα παιδιών
·                Να χρησιμοποιούνται πολιτιστικοί οργανισμοί για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Πρόσβαση στην Αγωγή Καταναλωτή
·                Η Αγωγή Καταναλωτή να περιλαμβάνεται στο νόμο για τους μετανάστες
·                Οι μετανάστες να χρησιμοποιούνται ως βοηθοί στα μαθήματα
3. Ειδικές δεξιότητες και εκπαιδευτικές δραστηριότητες
·                Διαπολιτισμικές ικανότητες
·                Βασικές δεξιότητες στη διδασκαλία γλωσσών
·                Γνώση για τα δίκτυα υποστήριξης μεταναστών
·                Γνώση και κατανόηση των καταναλωτικών προβλημάτων που πιθανόν να αντιμετωπίσουν οι μετανάστες-πρόσφυγες
Εντοπισμός των αναγκών αυτών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου